Fem gode tips for å bedre sikre bedriften
I dette innlegget vil vi dekke fem av våre våre råd for å sikre bedriften bedre i 2017.
1 – Tofaktorautentisering:
Dette punktet kan ikke gjentas ofte nok, mange oppfatter 2FA, eller tofaktorautentisering, som noe som de vil bruke mye tid på hver gang de skal logge inn. Dette er ikke lenger tilfellet, tidskosten er som regel mottak av én sms.
Utbyttet av å gjøre denne endringen er drastisk bedret sikkerhet. Vi anbefaler ofte bruk av SMS for 2FA. Men en kode kan bli generert av sikkerhetskort, app mobiltelefon eller nettjeneste.
2 – Oppdatere alle applikasjoner:
Er det noe mange glemmer, eller gjør i skippertak så er det dette. Og dette gjelder spesielt bedrifter uten en sentralisert styring som Active Directory eller sentralisert antivirus. Dette er viktig, alle applikasjonene du har installert på maskinen er også vinduer inn for eventuelle innbruddtyver. Om de ikke lukkes, eller oppdateres, så stiller bedriften sikkerheten på spill.
3 – Sørg for å installere sikkerhetsoppdateringer:
Utrolig nok er dette et av punktene som ofte blir oversett, kristiske sikkerhetsoppdateringer fra Apple, Microsoft etc skal alltid innstalleres. Tiden det tar er ikke en unnskyldning for å unngå å gjøre det.
4 – Sikre trafikken:
En av de mest populære angrepsvektorene i idag er via nettsteder, som på overflaten kan virke harmløse nok, men som under panseret er laget for å infisere dine ansatte og spre skadevare. Dette gjelder både mens du er på reise og benytter usikre nettverk, men også mens du sitter på kontoret eller i sofaen hjemme. Løsningen på dette er en god brannmur, og beskyttelse av nettleseren på mobil og PC.
5 – Hold dere oppdatert
Vi anbefaler å kurse de ansatte i sikker bruk av internett og de verktøy som bedriften bruker i det daglige. På den måten blir ikke sikkerhet noe som blir tredd over hodet på de ansatte, men en metodikk som de benytter i det daglige.
Virker det overveldende?
Itevo har løsningen, ta kontakt med oss idag for en uforpliktende prat om hvordan vi kan sikre bedriften din for deg.